- ${title}
| Organ właściwy do realizacji usługi |
Organ gminy (wójt, burmistrz, prezydent miasta) |
|
| Kogo dotyczy |
Organy porządku i bezpieczeństwa publicznego, sądy, osoby fizyczne i prawne oraz inne podmioty zainteresowane udostępnieniem danych z Rejestru Dowodów Osobistych |
|
| Podstawy prawne |
|
|
| Wymagane dokumenty |
|
|
| Czas realizacji |
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku |
|
| Opłaty |
Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym wynosi 31 zł za dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby. Wysokość opłaty wynika z § 2 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Dz. U. z 2012 nr 75 z późn. zm.) Obowiązek wniesienia opłaty nie dotyczy podmiotów, które ubiegają się o dane z uwagi na realizowane na podstawie ustaw szczególnych zadania publiczne. |
|
| Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia danych wydanej przez organ gminy składa się w terminie 14 dni do właściwego miejscowo wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję |
|
| Rezultat realizacji usługi |
Udostępnienie żądanych danych lub decyzja administracyjna o odmowie udostępnienia danych |
|
| Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie wniosku do organu 2. Zaopiniowanie wniosku pod względem formalno-prawnym przez pracownika organu 3. W przypadku stwierdzenia braków wezwanie strony do ich uzupełnienia 4. Udostępnienie danych (czynność materialno-techniczna) lub odmowa ich udostępnienia (decyzja administracyjna) |
|
| Poziom dostępności usługi | Interakcja dwukierunkowa | |
| Poziom uwierzytelniania |
|
|
| Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
| Słowa kluczowe | Udostępnianie danych |